Mooie voorbeelden
Een opvolgblad - wie werkt aan welke vraag?
Opvolgblad
Juf Aagje is ICT-coördinator binnen een scholengroep waar heel wat leraren deelnemen aan Whizzkids.
Een juf wou graag het overzicht bewaren over de volledige klas - de leerlingen waren verspreid over verschillende lokalen - en ze wou graag weten waar leerlingen al stonden en/of welke vragen nog niet of nauwelijks aan bod kwamen.
Aagje maakte hiervoor een opvolgblad en kreeg ondertussen al te horen dat de andere leerkrachten hier eigenlijk ook al een tijdje naar op zoek waren.
Onder het motto 'sharing is caring', deelt ze het opvolgblad.
secundair onderwijs A-stroom: 1A
secundair onderwijs A-stroom: 2A
Stappenplan:
Door op de link te klikken kan je een kopie maken van het document.
Sla het document op jouw computer op. Het is nu klaar voor eigen gebruik!
Ter info:
In de klas wordt het opvolgblad weergegeven op het digibord en komen de leerlingen telkens naar voor om aan te duiden als ze klaar zijn met een vraag.
Op die manier bewegen ze ook regelmatig en wordt de schermtijd eventjes onderbroken.
Een thinglink maken
VBS Sint-Katrien uit Lendelede deed mee aan 'de Schaal van M' en gebruikte bij het uitvoeren van de opdracht alle digitale vaardigheden die ze geleerd hadden door deel te nemen aan Whizzkids.
Hier kunnen jullie hun thinglink bekijken.